about Orlando Taquechel

Orlando Taquechel has been a dance writer and dance researcher for over 35 years with articles published in Cuba, Mexico and the United States. He is also a professor, choreographer, and artistic director. Orlando graduated with a degree in Architecture, a Bachelors in Theater and Drama, and with a Masters. He is the recipient of the Medal to the Merit of Dance CIAD in July 2009 and the “Criticism and Culture of Ballet” Life Achievement Award at the XIX International Ballet Festival of Miami in September 2014. He’s the author of “Metodología para la Crítica de Ballet,” “Definición de la Escuela Cubana de Ballet” and “La danza en Miami (1998-2017): las reseñas cuentan su historia.” He is the Spanish-language Editor as well as the dance critic for ArtBurst.

More By This Author

MARISOL BLANCO: DANZA AFROCUBANA EN TIERRA EXTRAÑA

Hay quienes piensan que bailar folclore no requiere técnica, pero el folclore tiene su técnica.

ADIARYS ALMEIDA Y TARAS DOMITRO: ÉXITO, TRANSICIÓN Y FUTURO

“Nos encanta enseñar”, afirma Adiarys.

“Le Corsaire Suite” del Cuban Classical Ballet of Miami: el buen ...

Todo el mundo es fan y todo el mundo es crítico.

MIAMI CITY BALLET CULMINA TEMPORADA CON UN ESTRENO MUNDIAL DE IMP...

“Swan Lake” fue la pieza central pero “The Source” es el hito de la temporada.

LORCA Y LA HONESTIDAD QUEER DE MARCO FLORES EN “MILONGA, SONATA Y...

“Take this Waltz” de Leonard Cohen proporciona el remate erótico, resignado y triste.

LA LEVEDAD SEDUCTORA DE BRIGID BAKER

El desempeño exquisito de los bailarines es el verdadero espectáculo.

BALLET FLAMENCO LA ROSA ESTRENA “EN EL ABISMO” EN EL KOUBEK CENTE...

“En el Abismo” es la decimotercera adaptación de una obra literaria al baile flamenco hecha por Ilisa Rosal.

LAS DOS GALAS DE DANZA DEL FESTIVAL FLAMENCO MIAMI 2022

De la autoridad elegante de “Estrellas del Flamenco” a la exuberancia trepidante de “Viva!!”.

In conversation with choreographer Claudia Schreier about her new...

Choreographer Claudi Schreier's "The Source" is her second work for Miami City Ballet and the main attraction of the last program of the company's season.